ÚVOD NÁVŠTĚVNÍ KNIHA ÚPRAVY FOTKY ODKAZY INZERÁTY
exteriér
interiér
motor
úpravy na starém autě

Návštěvní kniha
(406 příspěvků)

Folie na oknech
(223 příspěvků)

Pneu
(41 příspěvků)

Výměna blinkrů
(41 příspěvků)

Mračítko na přední ...
(39 příspěvků)

Motor
(36 příspěvků)

Žluté podklady budí...
(35 příspěvků)

Přední nárazník For...
(14 příspěvků)

Elektrické stahován...
(13 příspěvků)

Úpravy pružin
(10 příspěvků)

Převodovka

Mým autem už prošly dva pětikvalty.

MŮJ NOVÝ PĚTIKVALT
Když se mi „řidičova“ zadní poloosa ukroutila podruhé, tak mě to vytočilo a začal si shánět novej pětikvalt, ale s vlečnou nápravou. Začal jsem obvolávat inzeráty a našel jsem jeden sice až za Plzní u hranic ale za 6500,-. Cena se mi zdála přijatelná oproti tomu prvnímu, který jsem koupil za 5000,- bez náprav. Jaké bylo příjemné zjištění, když jsem tam dojel a zjistil, že cena 6500Kč je i s přední nápravou, kterou jsem nebral … takže převodovka mě stála 4500,- to znamená levnější jak ta první a ještě navíc s nápravama J))
Pak už jsem jenom doufal, že ta převodovka bude tichá … ten bořik mi říkal, že ten rapid měl najeto něco málo přes 50 000 km než ho opřel o strom J)). No převodovku jsme daly do auta a už když jsem otočil klíčkem a začal startovat tak bylo najednou ticho … a to už jsem věděl, že to bude v pohodě a taky že je …. Mám konečně, to co jsem chtěl hned na začátku, tichej pětikvalt s vlečkou …


MŮJ STARÝ PĚTIKVALT
Pořád jsem chtěl mít v autě pětikvalt, až jsem si ho koupil. Před tou koupí jsme si s kamošem říkali, že ten můj čtyřkvalt začíná hučet a že výměna se hodí, ale to jsme ještě netušili co kupujem :(( U když nám ji dával tak byl prasklý blok, ale jenom u spojky, tvrdil, že jim praskl, když ji vyndávali z auta a zapomněli povolit jeden šroub, a ještě dodával, že to nic není. Koupil jsem ho za 5000Kč. Byl ze 130 což znamenalo dlouhý převod (3,9), ale také výměnu diferáku ze suchých naprav na mokré a tímto to všechno začalo. Rozdělali jsme převodovku a dali jsme do ní diferák z mého čtyřkvaltu. To všechno proběhlo hladce, až když jsme chtěli přišroubovat nosník a ejhle on vůbec nesedí. Tak do shopu pro nosník na rapida nebo 130. Ten mě stál 750Kč + plus silentblok za 100Kč. Ty železný bazmeky mezi převodovku a nosník nám dal on, tak jako táhlo řazení, takže na pohodu. Namontovali jsme to do auta, byl jsem šťastnej jak p...e, ale záhy když jsem to začal startovat jsem poznal, že ten urvanej kus bloku tam opravdu chybí a všechen hluk od setrváku jde do kabiny :( To bych ještě přežil, ale to co to bylo za zvuky, když jsem se rozjel, to se nedá popsat, autobus hadr. Tak jsem se vypravil za tím borcem ať si poslechne co mi prodal a on hned, že jsme se do toho už vrtali a že jsme nenastavily pořádně vůle. Takže jsme absolutně nepořídili. Potom nám nezbylo nic jiného než zajít za zkušeným mechošem a poradit se co a jak. Ten nám taky řekl, že ty vůle jsou špatný, tak vyhodit z auta, rozložit, vymezit vůle, složit a zpátky do auta. Takto jsme to udělali 7krát až jsme se dostali na rozumnou hranici hluku. Najel jsem asi 3000km když se mi rozsypal diferák. A nakonec jsem to dával složit zkušenýmu mechanikovi, který ty převodovky skládá a výsledek 2500Kč v p....i a hučí to pořád :(( Teď už mám najeto od té doby asi 10000km a vážně uvažuji o tom, že tam buď nasypu piliny nebo koupím čtyřkvalt.
Tím pádem mě to kompletně vyšlo na necelých 10000Kč. A to už je půlka nového pětikvaltu.


Celková cena za oba dva se vyšplhala na zhruba 15000Kč – to už je skoro nový pětikvalt (volal jsem si do autorizovaného servisu škoda v Třebíči a tam za nový chtěli 23000Kč).

Přidat komentář
debile (7. 9. 2003 12:21:16) odpověz
PROKOP VASEK
ja to vsechna prodavam uz rok za polovicni cenu kdy bys vedel o kupci tak se ozvi na mejl
převodovka za poloviční cenu (27. 11. 2003 12:26:40) odpověz
Sliver
Proč jsi mě tak nazval, když jsi na můj mail, že tu převodovku beru ses neozval? Příště aspoň napiš že už jsi ji prodal nebo tak něco!
problem (26. 5. 2006 9:51:42) odpověz
s.h.a.d.e.s
to bys mi moh poradit jak mas vyresenej doraz. ja kdyz riznu prudce zatacku tak ztratim poloosu.vyjede mi z toho unasece v prevodovce,roztrha mi manzety zkurvi starter atd...... normalni naprava tam má ty ocelový pasky ale co vlecka?????? porad prosim
RE: problem (29. 5. 2006 8:58:04) odpověz
Sliver
takovou zkušenost nemám, protože mě se stříhaly poloosy hned za matkou na kole takže mě uletěl buben s celým kolem, ale tak aby poloosa vyletěla z převodovky to snad ani není možný, tu ti tam drží kyvný rameno ... musel bych vidět, ale předpokládám, že právě to rameno bude špatný.
© 2003 - 2016 Jindřich Vlk  Development by webProgress.cz  tvorba www stránek,publikační systém,redakční systém